Wednesday, September 2, 2015

ZIP CODE MARKETING / ALAN KODU PAZARLAMA

ZIP CODE MARKETING / ALAN KODU PAZARLAMA

Belirli bir posta koduna sahip alanları hedef alan pazarlama kampanyalarının adı. Alan Kodu Pazarlamanın babası 1984 yılında yayınlanan “Elements of Direct Marketing” kitabıyla Martin Baier’dir. Alan kodu olarak da bilinen posta kodu, posta gönderilerinin ayrımının otomatik olarak yapılması, dağıtım işinin kolaylaştırılması için geliştirilen, gönderilerde adresle birlikte varış yerinin önüne yazılan ve adresin bir parçası olan özel rakamlardır. Her rakam coğrafî olarak belirli bir bölgeye karşı gelir. Postaneler bu ZIP (alan) kodları temelinde örgütlenmişlerdir. Çeşitli ülkelerde, değişik tipte, farklı sayıda rakam, ya da harf-rakam karışımından oluşan posta kodları kullanılmaktadır. Ülkemizde uygulanan posta kodu 5 rakamdan oluşmaktadır. Akılda kalmasını sağlamak bakımından ilk iki rakam, il trafik kodunu, son üç rakam ise o il sınırları içindeki dağıtım grubu ya da birimini göstermektedir.
Internet ortamındaki IP (internet protocols)ler de bir tür alan kodu görevi görebilmektedir. Her IP belli bir coğrafyayla ilintilidir. Bu sayede internet haberleşmesinde bölümlendirme mümkün olabilmektedir. Google ve internet temelli çok sayıda uygulamalar amaca uygun özel çözümleri ile, IP temeli üzerinden kullanıcıların her an nerede bulunduklarını izleyebilmekte, onlarla yer temelli hizmetler için kişiselleştirilmiş etkileşebilmekte özel öneriler sunabilmektedir.

No comments:

Post a Comment