Thursday, September 24, 2015

VISUAL MARKETING / GÖRSEL PAZARLAMA

VISUAL MARKETING / GÖRSEL PAZARLAMA

Pazarlamada göze hitabeden etki ve etkenlerin kulanıldığı uygulamaların genel adı. Zihnimiz ve duygularımız, görsel olanlar da dahil, bütün duyu organlarıyla alının uyarılarla şekillenir. Video, resim, fotoğraf, çizim, şekil, renk vb. görsel uyarıcılar da, diğer uyaranlarla bir arada ahenkli, uyumlu ve estetik bir bütünlük içinde sunulabildiğinde zihin ve duygularda daha derin ve kalıcı izler bırakabiliyor.
Görsel Pazarlama, bir obje ile bunun içine yerleştirildiği bağlam ve bağlantılı bir imaj arasındaki ilişkiyi inceleyen bir disiplin olarak tanımlanıyor. Ekonomi ve görsel algılama kanunlarıyla algısal psikoloji konu ve bulgularından pazarlama amaçlarıyla yararlanma çabalarını ifade ediyor.
Görsel pazarlama, görsel araçlar kullanarak satınalma davranışının hemen bütün aşamalarında (dikkat, ilgi, arzu ve eylem) ve özellikle dikkat çekmek, yeterli bir açıklama yapmaya ve bir dönüşüm üretmeye yetecek süre boyunca dikkati korumak amaçlanır. Bir başka deyişle, görsel pazarlama dikkatten eyleme[1] uzanan bir yolculuğun her adımında güçlü bir pazarlama silahı olarak kullanılabiliyor.
Adı geçen kongrede konuşulan (ve kitapta yerini bulan) konular arasında şu başlıklar yer almaktaydı: Göz hareketleri, sahne algısı, görsel arama, seçme ve görmezden gelme etkileri, pazaryeri geometrisi, algısal yanlılıklar, yerle ilgili (spatial) algılar, satınalma-alışveriş ortamları, POP pazarlama, göz-izleme verileri, imajlar ve algılar. Ayrıca kitabın son bölümünde görsel iletişim araştırmalarında yeni yapısallıklar ve yeni metaforlar üzerinde duruluyor.
Görselliğin etkisini arttırmak için, görsel malzemelerin amaçlanan anlam ve kavramı en iyi temsil etmesi, karmaşık hikayelerin grafiklerle, infografiklerle desteklenmesi, izleyici-okuyucuyu durduran güçlü bir etkiyle şoklamak, sürprizlerle zenginleştirmek, alışılmamış bir bakış açısına, gerçek üstü bir hikayeye sahip olması yararlı oluyor. Ayrıca, bebek ve ünlü resimleriyle, nostaljik imajlarla, güzel veya sıradan insan portreleri ve Andy Warhol örneğinde olduğu gibi tekrarlanan imajlarla görsellik etkisi arttırılabiliyor.
Görsel Pazarlama, aynı zamanda İçerik Pazarlama’yı da yakından ilgilendiriyor. “Visual Content Marketing” de son yıllarda ilgi çeken konulardan biri haline geliyor.



[1] Michel Wedel, Rik Pieters, eds. Visual Marketing: From Attention to Action, Lawrence Erlbaum Associates, New York, 2008. Bu kitap, Mayıs 2005 de Michigan Üniversitesi’nde düzünlenen “Visual Marketing Conference” de sunulan bildirilerden hazırlanmış olup, görsel pazarlamayı tüketici davranışında vizyonun merkezi rolüne odaklı bir disiplin olarak oluşturmayı amaçlamaktadır.

No comments:

Post a Comment