Thursday, September 24, 2015

VIRTUAL MARKETING / SANAL PAZARLAMA

VIRTUAL MARKETING / SANAL PAZARLAMA

Internet ve web teknolojisiyle birlikte virtual (sanal) kavramı da sıkça kullanılan terimler arasında yerini aldı. Sanal gerçeklik, sanal hafıza, sanal ofis, sanal ağ, vb.

Sanal Pazarlamanın ilk ve  tipik örneklerinden biri, internetin ilk gerçek yaşam simülasyonu olan ünlenen Second Life uygulamasıdır. (Second Life Marketing’ olarak da anılabilir.) Second Life, insanların sanki başka bir sanal dünyanın mensuplarıymış gibi davranmalarına imkân veren, kullanıcıların kendi dünyalarını ve hayatlarını tanzim ettikleri, sesli ve yazılı iletişim yoluyla sohbet ettikleri, sosyalleştikleri, üç boyutlu sanal bir dünyadır. İnsanlar burada evlerini, işlerini, çevrelerini, ilişkilerini, hayal ettikleri, arzuladıkları biçimde serbestçe oluşturabilmekte, hattâ sanal bir ekonominin oyuncuları gibi davranabilmektedirler. Onların bu uygulamaya gösterdikleri yüksek ilgi, bu sanal uygulamanın bir pazarlama aracına dönüştürülebileceğinin farkına varan firmalar ve markalar bedelini ödeyerek bu sanal dünyada gerçek dünyadakine benzer olarak, mağazalarıyla, ürünleriyle, servisleriyle yer alabilmektedirler.  2008 Haziran itibariyle 7 milyondan fazla üyesi ile Second Life, Vestel, IBM, CISCO, Dell, Mercedes, Adidas, Rixos vb. firmaların da katılımlarıyla genişlemeye devam etmektedir. Second Life, sonraki yıllarda beklenen başarıyı gösterememiş, 2011 yılına gelindiğinde başarısız bir girişim olarak anılır olmuştu.

No comments:

Post a Comment