Thursday, September 24, 2015

WEB MARKETING / WEB PAZARLAMA

WEB MARKETING / WEB PAZARLAMA

İnternetin gücünü ve etkilerini hayata geçiren ve kullanıcı-bilgi, kullanıcı-bilgisayar etkileşimini zenginleştiren bir arayüz olarak Web’in getirdiği imkânlardan pazarlama amaçlı yararlanmanın adı. Bir dönem bazı yöneticiler internetin büyüsüne kapılıp, bir web sayfası hazırlayarak dünya çapında iş yapabileceklerini sandılar. Her ne kadar web sayfaları ve bunlara çekilen ziyaretçi sayılarına dayanan iş modellerine hâlâ rastlansa da, web sayfası firma için kuru bir vitrin, basit bir katalog, müşterilerle iletişim kurma aracı, sipariş alma vasıtası olmanın çok ötesinde de pazarlama amaçlı olarak kullanılmaktadır. Birer örnek olarak video ve Web 2.0 uygulamalarından bahsedilebilir. 

Bilgi çağının gelişme çizgisinde internet bilgisayarları ve bilgisayar ağlarını birbirlerine bağlanma (paylaşma) aşamasının ardından web sayesinde veri tabanları birbiriyle ilişkilendirilmiş, paylaşılır olmuştu. Web’in Web 2.0’a dönüşmesiyle birlikte, dijital ortama aktarılabilen her türlü veri arasında ilişkiler kurmak, verileri paylaşmak mümkün oldu. Paylaşılan verilerin kişiye göre yeniden organize edilmesi yeni web ilişkilerini, her yeni web ilişkisi ise yeni bilgisayar ilişkilerini doğurdu. Bilgiler de bunların kullanılma fırsatları da çarpıcı boyutlarda zenginleşti. Bu ise yepyeni iş fırsatları anlamına geliyordu.

No comments:

Post a Comment